prata ut

sant som rubriken säger, jag ska berätta lite hur
jag känner, vad jag tänker, vad jag gör osv.
Vad jag har tänkt med mitt liv egentligen, och hur jag ser på
otrohet, unga mammor, vänskap med motsatta könet.
Ja allting kommer jag berätta om, så LÅÅNGT kommer de bli.
jag tvingar er inte att läsa, det här inlägget gör jag endast för min
egen skull, för min självkänsla. rörigt är jag medveten om inlägget kommer bli.
so let´s bigin! (STAVFEL!)


Skolan, ja skolan har aldrig varit min vän kan jag säga. Alltid haft svårt
i skolan, med alla ämnen. Eller framför allt matte, svenska och so. Sånt
jag verkligen har noll sinne för, usch! strax innan jag gick ut 9an så
kämpade jag med matematiken so otroligt hårt för att få minst G i alla
ämnena. Sen stod jag där dagen jag skulle få min dom , skulle jag få
mitt g som jag kämpat för i 9 år? eller skulle allting gå i spill och jag skulle
stå där som en idiot.. Min lärare bad mig komma upp, hon visste hur mycket
det här betyget betydde för mig. jag var så nervös, jag skakade.
" Gratulerar , du klarade Mattematiken Teres!"  jag hörde först inte vad hon sa.
tog en stund inna jag fattade att jag faktiskt hade klarat det! Jag börja gråta,
kramade om min lärare som hade fått stått ut med mig i dagar, timmar, minuter
och sekunder av mitt gnäll, tjat och ointresse för matten.

Sommarn började och blev påmind, de där G:et var ingenting värt..
jag skulle ju få börja om på noll nu när jag börja gymnasiet på en ännu högre
nivå? va tror dom om mig, att jag är ett jävla geni eller?! helvete, jag sa som
jag tyckte och tänkte. Och här står jag i dag, 21 oktober 2010 och har inte gjort
matte A på gymnasienivå, för matte suger balle! usch..

Skolan i övrigt har jag också haft svårt för, att göra läxorna i tid, eller
överhuvetaget. de enda jag vill är att gå ut gymnasiet med min extremt sköna fräcka
klass, BF08 och våran underbara lärare Anna! alla i klassen har någon lärt mig nått bra,
att lära mig vara sig själv och inte ta nå skit. De har gett mig så himla mycket
och med det kommer jag vara en stolt elev från BF08.


Ja men Teres .. Efter studenten nu då? vad har du tänkt?
Ja ja har tänkt, att jag ska fixa körkortet nu före nyår, om jag fixat det så tar jag min
saker packar bilen tillsammans med Bella, en tripp till brorsan i Skåne och killarnabus i
småland(jänköping) se mig omkrign och tänka lite. Komma hem lägga sista kruten
på skolan, ta studenten med ett leende på läpparna och välkommna världen!
Efter studenten hade jag tänkt att förflytta mig lite längre bort, småland eller
skåne. nått av de är jag helt säker på att det blir. MEN! Nu är det så att jag kommer
blir Faster igen, och mina bröder ska gifta sig. Och som de flesta vet, betyder mina
bröder, svägerskor och brorsbarn allt för mig. Så ja stannar nog nått år till efter studenten
och tar hand om mina nykomlingar till brorsbarn. vidare försöker jag fixa ett stabilt jobb
nere i Skåne/småland och blir där några år. Sen visar de sig.

Barn då Teres? Jo tack de funderar jag också på. Ska inte ljuga, men självklart är jag
så frestad att skaffa barn just nu, nu på direkten. Barn är allt, barn är ett mysterium,
dom är de bästa som kan hända dig som ungdom, eller kvinna. Men för de första
vill jag inte få barn med ett engångs ligg, utan ska känna personen i fråga som jag
tänk göra barn med osv. och om de leder till sen att han inte vill vara pappa, att han
vill att jag ska göra abort eller liknande så säger jag bara -> FUCK OFF! Abort är
nämligen inget allternativ för mig. inte ens tanke på på.

Ja men teres, hur blev de med Johan nu då?
Jag älskar Johan och kommer göra de för en lång tid framåt.
Men jag vet vad Johan känner osv. Jag får acceptera hans beslut.
så idag är vi vänner, och bra sådana. Vi bryr oss om varandra fortfarande
med på en lägre nivå.
Hur blev hans reaktion när albin skulle komma?
Ja alltså, jag vet att Johan inte gillar Albin överhuvudtaget. Men Johan kan inte
hindra mig att varken prata eller träffa honom, vi är trots allt fortfarande bara
VÄNNER, och Johan får acceptera det. Men självklart förstår jag Johan också.



Nej får seriöst ont i fingrarna att skriva så mycket sp avrundar nu och fortsätter
en annan dag :) ha de bra!

BRUKA ALLVAR :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback