Ung blivande mamma!

Vaknade för ett tag sen , stanna hemma idag för att mamma tänkte att jag skulle till sjukhuset,
men fick inte tid förens i morgon, fast blev hemma i alla fall .
Så på morgonkvisten har jag setat och läst jag ljuger inte, minst 11 bloggar om unga blivande föräldrar.
Alla från 14 - 18 år. Tänkt vilket ansvar dom bär på, Tänk vilket - i kontot, tänk tankarna,
Men tänk också lyckan dom får när bebisen som dom har gått med i hela 9 månader kommer ut.
Vilken lycka, att äntligen få se sitt eget barn som dom har fått lov att vänta på för att den
ska kunna utvecklas och leva när den sedan kommer ut i den stora vida världen.
Jag tycker det är modigt,starkt och häftigt att dom vågar behålla barnet,
att dom verkligen tror på sig själv som en ung färäldrar, det som verkligen behövs som dom flesta
verkligen får är stöd från alla håll och kanter. Det är bara att inse ni andra som verkligen
tycker att dom här mammorna är idioter som behåller barnen i sådan ung ålder att ni har fler emot
er än så många ni är som klagar.

Jag håller verkligen på mammorna, dom tänker ju igenom innan
dom bestämmer sig att dom ska behålla barnet. Det är liksom ingenting man bestämmer över en kvart.
Måste tänka över ekonomin,bostad, er själv som föräldrar och massor av fler saker.
Det är ett stort ansvar att ta steget desutom att ta steget till en mor, en vänlig,trygg,
säker ung mamma som du ska vara. Gud, kan verkligen inte sluta läsa bloggarna.
Samanlagt har jag nog settat 8 -9 timmar i helgen och läst om unga nygravida ungdomar/mammor.
Jag tycker det verkligen är spännande att kunna föja deras vardag från börjarn till slut. Jag menar,
en dag kommer väl när jag är en av dom där, som sitter och bloggar om min vardag, om mitt barn
om mina nära och kära som ger stöd och värme till en. 
Fast inte i den åldern. Men ålder som ålder, mamma som mamma.
Men om det skulle vara så att jag skulle bli gravid i någon av dom där åldrarna, så visst fine,
jag gör inte abort. Och jag har redan pratat med mamma, och frågat henne hur hon kanske skulle
reagera om jag kom en dag och berätta att jag var gravid, så redan där har jag stöd. och det lättar mig. 

Nej nu tycker ni säkert att jag bara att jag är dryg att skriva om sånt här. men hello, it's fun too!
Så jag ska iväg och äta lite nu, är så himla hungrig, och så blir det sjukhuset i morgon =)



pözz ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback